The third sunny summer sampler
This third sunny summer sampler brings you the warmth of the sun (The Beach Boys) and takes you on a lazy day (US3) to a summer place (Percy Faith). I wish you a sunshine day (Matt Bianco) and a long hot summer (The Style Council) at the seaside (Ozark Henry), without any lonely summer nights (Stray Cats). But remember, after a midsummer night blues (Waldeck) there's always a sunrise (Panaphonic)...
Enjoy the music, and have a nice summertime (DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince).....
V.A. - Best of ...Both Worlds (The third sunny summer sampler)01. The Warmth Of The Sun - The Beach Boys / 2:53
02. A Summer Place - Percy Faith / 2:16
03. Ride That Sunbeam - Wouter Hamel / 3:21
04. Lonely Summer Nights - Stray Cats / 3:21
05. Midsummer Night Blues - Waldeck / 4:37
06. Midnight Summer Dream (special 12 inch mix) - The Stranglers / 10:37
07. Seaside - Ozark Henry / 3:30
08. A Warm Summer Night - Chic / 6:11
09. Long Hot Summer - The Style Council / 3:48
10. Sunrise - Panaphonic / 4:51
11. Summertime - DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince / 4:24
12. Last Summer - Bela Butono / 4:20
13. Lazy Day - Us 3 / 4:40
14. Summer Gypsy - Nujabes / 4:19
15. In the Summertime - Shaggy Feat. Rayvon / 3:42
16. Sunshine Day - Matt Bianco / 5:07
h**p://www.flameupload.com/files/0LRFKKBV/Sunny_Summer_Sampler_3.rarMore:
"A sunny summer sampler" (the first one)
here.
"The other sunny summer sampler" (the second one)
here.
...and if you tell me in a comment what you think about it, more sunny compilations might follow. Labels: compilation, funk, jazz
Brian Culbertson brought back the funk!
Keyboardspeler, trombonist, songwriter, arrangeur en producer Brian Culbertson (Decatur, Illinois,. 12 januari 1973) is een smooth jazz instrumentalist en de zoon van jazz-band-director en jazztrompetist Jim Culbertson,
Brian maakt doorgaans prima op funk gebaseerde doch brave smooth jazz, maar zijn nieuwe album tapt uit een heel ander vaatje. Culbertson werkte eerder succesvol samen met saxofonist
Dave Koz, gitarist/pianist Peter White en trompettist
Herb Alpert maar hij is nu met "Bringing Back The Funk" op nummer één beland in de Amerikaanse Billboard Top Contemporary Jazz Album Charts. Na negen eerdere albums ("Bringing Back The Funk" is zijn tiende!) is het voor het eerst dat dit gelukt is. Helemaal vreemd is dat ook niet, gezien de keur aan artiesten die eraan meegewerkt hebben.
Onder die speciale gasten zitten:
- funkbassist
William "Bootsy" Collins (uit de The JB's, Parliament/Funkadelic, the Horny Horns, en zijn eigen Rubber Band) - gitarist Phelps "Catfish" Collins
(uit de The JB's, Parliament/Funkadelic, the Horny Horns)- saxofonist
Maceo Parker (uit de The JB's, Parliament/Funkadelic, en Prince's New Power Generation)
- trombonist Fred Wesley
(uit de The JB's, Parliament/Funkadelic, the Horny Horns, en the Count Basie Orchestra)- funkbassist/zanger/producer Larry Graham
(uit Sly & The Family Stone, en zijn eigen Graham Central Station)- keyboardspeler, musical director Larry Dunn en gitarist Sheldon Reynolds
(uit Earth, Wind & Fire)- trompet/flugelhorn-speler Greg Adams
(uit Tower of Power)- gitarist Tony Maiden en saxofonist Bobby Watson
(uit Rufus)- drummer Michael Bland, "drumster" Cora Dunham & bassiste Rhonda Smith
(uit Prince's band) - keyboardspeler Stanley "Chance" Howard
(uit The Time)Verder als gastmuzikanten: zanger/ gitarist Ray Parker Jr., gitarist David T. Walker, saxofonist Ronnie Laws, saxofonist Gerald Albright, saxofonist Eddie Miller, saxofonist Tom Scott & gitarist Paul Jackson Jr., en vocalisten Ledisi en Musiq Soulchild.
Uitvoerend producent voor de CD is niemand minder dan Maurice White, de medestichter (samen met Larry Graham) van Earth, Wind & Fire.
Culbertson luisterde al naar funkmuziek op jonge leeftijd (het kind op het hoesje, is hij zelf op 2-jarige leeftijd, terwijl hij naar EWF luistert) en daarom is dit album een droom die uitkomt. En aangezien een van Culbertson’s bandleden ook lid was van de latere EWF, kreeg hij de kans te werken met mensen als drummer Sonny Emory, keyboardspeler/musical director Morris Pleasure en Larry Dunn. Dunn heeft een enorme invloed gehad op Culbertson.
Sinds zijn debuut album “Long Night Out” is Culbertson altijd geroemd om zijn jeugdigheid en energie die hij op zijn platen meebrengt.
Zijn album “Nice & Slow” heeft maar liefst 6 weken hoog in Billboard’s Contemporay Jazz-lijst gestaan en het daaropvolgende album “Come On Up” bevatte een sublieme cover van EW&F’s “Serpentine Fire”. Goed genoeg om Maurice White zo te imponeren dat hij met Culbertson wilde werken.
Maar, hé... laat Culbertson
hier zelf zijn verhaal doen. (Hij noemt de CD zelf een
"feelgood, party, let's have a good time"-album.) Want als
ik je vertel dat dit één van de beste jazzfunk-CDs van de voorbije jaren is, dan geloof je me toch niet.
Zo. En dan zet ik 'm nu nóg eens op. Bring back the funk!
h**p://www.brianculbertson.com/
h**p://www.myspace.com/grpbrianculbertsonBrian Culbertson - Bringing Back the Funk (2008)
01. Funkin' Like My Fathers - Feat. Bootsy Collins (5:15)
02. Always Remember - Feat. Sheldon Reynolds (4:23)
03. Hollywood Swinging - Feat. Gerald Albright & Musiq (Soulchild) (4:09)
04. House Of Music - Feat. Larry Graham & Ronnie Laws (4:50)
05. You Got To Funkifize - Feat. Chance Howard (5:26)
06. Groove (4:41)
07. World Keeps Going Around - Feat. Ledisi (4:26)
08. Excuse Me...What's Your Name? (1:59)
09. Voices Inside (Everything Is Everything) - Feat. Eddie Miller & David T. Walker (6:02)
10. Let's Stay In Tonight (5:29)
h**p://lix.in/-265d23pass = blakslair
By courtesy of Lord BlakLabels: Brian Culbertson, funk, fusion, jazz
How "big" do you want it? Big Bill Broonzy
"Big" Bill Broonzy (Scott, Mississippi, 1893 - 1958) begon zijn carrière als violist. Broonzy trok , zoals zoveel zwarten, na de Eerste Wereldoorlog, naar Chicago en ontmoette er o.m. Papa Charlie Jackson die hem hielp om zijn vaardigheden om te zetten naar de gitaar. Big Bill begon er ook op te trekken met tijdsgenoten Memphis Slim, Brownie McGhee, John Lee "Sonny Boy" Williamson en Big Maceo.
In de jaren dertig was hij een van de populairste blueszangers in de Verenigde Staten in wiens muziek zowel het platteland als de grote stad weerklinkt.
Toen blues na de Tweede Wereldoorlog in Chicago elektrisch versterkte muziek werd, liet het zwarte publiek hem al snel vallen. Een nieuw (wit) publiek vond hij in Europa, waar hij in de jaren vijftig als één van de eerste Amerikaanse bluesmuzikanten geregeld optrad.
Weinig bekend is dat de legendarische Amerikaanse blueszanger in Amsterdam een zoon naliet, de nu 51-jarige Michael van Isveldt.
Broonzy's invloed op de blues is niet gering. Maar zijn nickname dankt hij niet aan zijn sterrenstatus maar aan zijn postuur (Broonzy was 2,04 meter lang).
Als verhalenverteller maar ook als eenzame zanger behoorde hij tot het beste wat ooit te horen was in de blues... Broonzy was een productieve liedjesschrijver en er werd zoveel materiaal uitgebracht door verschillende labels dat een keuze maken uit zijn "beste" nummers niet vanzelfsprekend is.
Deze "Absolutely the best" is dan ook zeer subjectief... En zelfs de term "blues" is rekbaar: wie kent niet "Sixteen Tons" of "Down By The Riverside"? Maar ook "See See Rider" of "Midnight Special" klinken weinig deprimerend. Op "St. Louis Blues" zit je zelfs met je voet mee te doen, voor je er erg in hebt. Misschien duikt het nummer daarom af en toe op jazz-compilaties op...
Big Bill Broonzy - Absolutely The Best01 - Baby Please Don't Go.mp3
02 - In The Evenin' (When The Sun Goes Down).mp3
03 - St. Louis Blues.mp3
04 - Feelin' Lowdown.mp3
05 - See See Rider.mp3
06 - All I Got Belongs To You.mp3
07 - Ridin' On Down.mp3
08 - Sixteen Tons.mp3
09 - Treat Everybody Right.mp3
10 - I Got Up One Mornin' Blues.mp3
11 - Down By The Riverside.mp3
12 - Black, Brown and White.mp3
13 - This Train.mp3
14 - Midnight Special.mp3
15 - I Gets The Blues When It Rains.mp3
h**p://music.infinitemediacorp.com/dirlist/Albums%20-%20Complete/B/Big%20Bill%20Broonzy/Absolutely%20The%20Best/ Labels: Big Bill Broonzy, blues, jazz
Don't settle for less: Wes Montgomery
John Leslie Montgomery (Indianapolis, 1925- 1968) begon pas op zijn negentiende met zelfstudie op de gitaar. Montgomery is in de eerste plaats bekend geworden door melodieuze improvisaties.
Zijn warme, zangerige toon wist hij te verkrijgen door de snaren van zijn instrument niet met een plectrum maar met zijn rechterduim te bespelen.
In zijn geboortestad had Wes Montgomery een trio met zijn broers Buddy (piano en vibrafoon) en Monk (bas). Met het orkest van Lionel Hampton maakte hij in de periode 1948-1950 een aantal tournees.
Altsaxofonist Cannnonball Adderley hoorde Montgomery in Indianapolis en bracht hem in contact met Riverside. Voor dat label kon hij een aantal platen maken die hem grote faam bezorgden. Hij werd geroemd voor zijn met blues doordrenkte spel, zijn schitterende voordracht (vooral ballades) en de doordachte opbouw van zijn solo's.
Het label Verve liet hem inhaken op de snel opkomende popstromingen, door hem ( op LPs als "Movin' Wes", "Bumpin'" en "Goin' out of my Head") composities van o.m. The Beatles en Burt Bacharach te laten vertolken.
"A Day in the life", Montgomery's eerste album voor
Herb Alpert's label A&M Records, werd de beste verkochte jazzplaat van 1967.
Een carrière als superster (zoals van bewonderaar en opvolger
George Benson) was voor de bescheiden Wes Montgomery, die jarenlang in zijn levensonderhoud moest voorzien met allerlei baantjes, niet weggelegd. In 1968 stierf hij slechts 43 jaar oud.
Wes Montgomery Trio - Guitar On The Go1. The Way You Look Tonight (Alternate take)
2. The Way You Look Tonight
3. Dreamsville
4. Geno
5. Missile Blues
6. For All We Know
7. Fried Pies
8. Unidentified Solo Guitar
link deadWes Montgomery - Verve Jazz Masters 141. Goin' Out Of My Head
2. Impressions
3. My One And Only Love
4. Tequila
5. Bumpin'
6. What The World Needs Now Is Love
7. No Blues
8. The Shadow Of Your Smile
9. Caravan
10. Bumpin' On Sunset
11. Twisted Blues
12. Oh! You Crazy Moon
13. Con Alma
14. The Thumb
link dead
Wes Montgomery - ...
California Nights - 4.6M
Windy - 4.3M
Switchin' - 8.0M
I say a little prayer for you - 6.0M
Yesterday - 6.3M
Pata Pata - 12.0M
Wind Song - 4.4M
Butterfly - 6.4M
Georgia on my mind - 5.1M
Hello young lovers - 4.2M
Fly me to the moon - 5.3M
Road Song - 7.1M
A Day in the Life - 10.6M
Down here on the ground - 6.7M
When a Man loves a Woman - 5.3M
Eleanor Rigby - 5.7M
Where have all the flowers gone? - 5.8M
Know it all - 5.5M
My favorite things - 5.8M
Scarborough Fair - 9.0M
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/WesMontgomery/Meer Wes Montgomery?Jimmy Smith & Wes Montgomery - The Dynamic Duo Jimmy & Wes (1966)
Jimmy Smith & Wes Montgomery - Further Adventures of Jimmy & Wes...hier.
Labels: jazz, Wes Montgomery
Message to you Blakey: Art Blakey's Jazz Messengers
Arthur Blakey, (11 oktober 1919 - 16 oktober 1990) staat bekend als een van de grootste Amerikaanse jazzdrummers en een van de invloedrijkste jazzmuzikanten.
Blakey is met Kenny Clarke en Max Roach de uitvinder van de bebop-drumstijl. Blakey was echter niet alleen een drummer, hij stond ook bekend als een groot bandleider.
In de jaren '40 begon Blakey als drummer van verscheidende bands ervaring op te doen in het jazzwereldje. In die jaren bekeerde hij zich tot de Islam en nam de naam Abdullah Ibn Buhaina aan.
Eind jaren '40 en begin jaren '50 drumde hij onder meer bij Miles Davis, Bud Powell en Thelonious Monk. Al snel begon hij zijn eigen bands te formeren, waaruit uiteindelijk de samen met Horace Silver opgerichte band The Jazz Messengers voortkwam. Na vijf jaar verliet Silver de band en ging Blakey alleen verder. De band kreeg toen de naam Art Blakey and the Jazz Messengers.
Meer dan 30 jaar lang maakte Blakey albums en trad hij op met zijn band The Jazz Messengers'. In deze legendarische band kregen vele jonge muzikanten de ruimte om zich aan het grote publiek te laten zien. Freddie Hubbard, Wayne Shorter, Donald Byrd, Lee Morgan, Wynton Marsalis, Branford Marsalis, en Keith Jarrett zijn slechts enkele van de grote artiesten die in zijn band zijn begonnen.
Blakey bleef tot op late leeftijd optreden en albums maken en overleed in 1990 in New York.
Art Blakey - 1958 Paris Olympia01. Just by myself.mp3
02. I remember Clifford.mp3
03. Are you real.mp3
04. Moanin'.mp3
05. Justice.mp3
06. Blues march.mp3
07. Whisper not.mp3
link deadArt Blakey's Jazz Messengers - A Jazz Hour with Art Blakey's Jazz Messengers (1995)
1. The Summit - 18.8M
2. Along Came Betty - 20.0M
3. Lester Left Town - 29.1M
4. Blues March - 23.8M
5. Nellie Bly - 26.3M
6. It's Only A Paper Moon - 25.9M
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/Art_Blakey_Jazz_Messengers/Blue_March/Labels: Art Blakey, jazz
Devotion from Denver: DeVotchka
Het uit Denver, Colorado afkomstige DeVotchka heeft de afgelopen jaren de wind flink mee gehad. Na jaren ploeteren belanden hun songs in de cultfilm "Little Miss Sunshine" en begon ook hun album 'Where It Ends' goed te lopen.
DeVotchKa (voor wie zelden een boek leest) betekent "klein meisje" in de slang-taal die Anthony Burgess gebruikt in A Clockwork Orange.
Deze vierkoppige band van academici mengt indie-rock met allerlei invloeden uit de wereldmuziek, waaronder flink wat invloeden uit Oost-Europa, maar ook met onder andere jazz en punk. Een combinatie van invloeden die ook de nieuwe CD "A Mad And Faithful Telling" typeert. Een plaat waarop niet eens zo heel veel is veranderd, maar waarop veel gebeurt. Het is een plaat geworden met zeer uiteenlopende sferen en een op zijn zachtst gezegd opzienbarende instrumentatie. Muziek waar je tegen moet kunnen, maar die passie en avontuur uitstraalt. Devotchka heeft weer een plaat gemaakt die vele muzikale barrières doorbreekt, maar desondanks niet klinkt als een allegaartje.
De accordeon die op voorganger "How It Ends" regelmatig op de voorgrond stond speelt hier een minder prominente rol. Gelukkig krijgt het instrument in "Head Honcho" nog ruimte. Daar staat tegenover dat er veel meer gebruik gemaakt wordt van trompetten en dat de violen in enkele nummers lekker met elkaar de strijd aan gaan. Dat zorgt dan wel meer voor een Mariachi-sfeer ("Along the Way") dan voor een Oost-Europese.
Opener "Basso Profundo" neemt je bij de hand (zoals vaker gebeurt bij volksdansen) en sleurt je met de nodige weemoed mee naar de bezwerend afsluiter "New World".
De titel zegt het al: een gek en trouw verhaal!
En hier wordt het door de bandleden zelf verteld:
h**p://www.youtube.com/watch?v=S7I-fFZZdJo
DeVotchKa - A Mad And Faithful Telling [2008]
1. Basso Profundo 9.5M
2. Along the Way 7.0M
3. The Clockwise Witness 8.2M
4. Head Honcho 6.3M
5. Comrade Z 4.3M
6. Transliterator 7.6M
7. Blessing in Disguise 9.7M
8. Undone 8.6M
9. Strizzalo 2.4M
10. New World 9.6M
h**p://www.aarvid238.com/tadpui/Denver/DeVotchKa/2008%20-%20A%20Mad%20And%20Faithful%20Telling/
V.A. - - Soundtrack "Little Miss Sunshine" [2006]
1. The Winner Is - Mychael Danna 3:04
2. Til The End Of Time - Devotchka 3:56
3. You Love Me - Devotchka 4:02
4. First Push - Mychael Danna 1:05
5. No Man's Land - Sufjan Stevens 4:47
6. Let's Go - Mychael Danna 3:21
7. No One Gets Left Behind - Mychael Danna 1:14
8. Chicago - Sufjan Stevens 6:07
9. We're Gonna Make It - Mychael Danna 2:32
10. Do You Think There's a Heaven? - Mychael Danna 1:23
11. Catwalkin' - Tony Tisdale 1:38
12. Superfreak (Roca Sound Remix) - Rick James 4:13
13. La Llorona - Devotchka 3:24
14. How It Ends - Devotchka 5:39
link deadLabels: DeVotchKa, ethnisch
The second Summer Lounge Compilation
Finally summer has arrived in this part of Europe. Sun is shining, people are leaving for exotic destinations... I hope this music puts you in a relaxed mood. Let it accompany you with anything you do this month.
This time my favorite tracks are "Jazzy Kinda Summer" by Mark Grant, and the remixed version of "Sunshine" by Raul Midon.
The Dutch track on this sunny sampler is by Praful ("Sigh") and the Belgian contribution is by Sven van Hees ("Ocean Jive").
Do let me know where you're hangin' out this summer...
Enjoy the music, and the summer...
V.A. - Best of ...Both Worlds (another Summer Lounge Compilation)01. Sunset Islands - Thierry David / 4:21
02. Ocean Jive - Sven van Hees / 4:39
03. Sigh - Praful / 6:06
04. Place De La Concorde - Fila Brazillia / 5:49
05. Sunset Time (Inspiral mix) - Klub Rider / 4:12
06. High Noon - Kruder & Dorfmeister / 6:23
07. Sunlight - Island Groove / 6:25
08. Sunrise - Panaphonic /4:51
09. Late Lounge Lover - Hacienda / 4:48
10. Sensuality - Viktor Duplaix / 5:57
11. Dance Floor (Nu Brazilia Remix) - The Tao Of Groove / 5:28
12. In The Sun (YS Remix) - Reel People / 7:52
13. All That Love - Korsakow / 4:38
14. Jazzy Kinda Summer - Mark Grant / 5:25
15. Sunshine (Audiowhores Remix) - Raul Midon / 7:52
16. Summer Rain [Can7 Splash Extended Mix] - Etro Anime / 6:36
h**p://yourfiles.biz/?d=F64807524You can listen to the first Summer Lounge Compilation here....and if you tell me in a comment what you think about it, more lounge samplers might follow.Labels: compilation, lounge
Wonderkind van de jazztrompet: Lee Morgan
Lee Morgan (10 juli 1938 in Philadelphia, Pennsylvania – 19 februari 1972 in New York City) kreeg de bijnaam " het spectaculairste wonderkind van de jazztrompet" naar aanleiding van twee Blue Note-platen die hij al op zijn achttiende maakte.
Op zijn vijftiende gold hij al als een enorm trompet-talent. Op zijn achttiende maakte hij een bliksemstart in de jazz.
In oktober 1956 was hij lid geworden van de Dizzy Gillespie Big Band, waar hij van de leider nota bene de trompetsolo mocht spelen in diens eigen pronkstuk A Night In Tunisia.
Tegelijkertijd was Morgan ook al begonnen platen onder eigen naam te maken, zowel voor Savoy als voor het beroemde Blue Note-label. Blue Note haalde hem in november 1956 voor het eerst naar de studio en liet hem binnen een jaar niet minder dan vijf lp’s als leider opnemen.
Voor zijn derde Blue Note-plaat deed Morgan in maart 1957 een beroep op Benny Golson. Alle vijf de stukken waren door Golson geschreven en gearrangeerd, en bovendien speelde hij zelf ook mee op tenorsax.
Morgan kreeg als twintigjarige wereldfaam als lid van Art Blakey’s Jazz Messengers.
Morgan behoort vanaf dan tot de grote hard bop-trompettisten uit de jaren ‘50 en ‘60.
Een echte klassieker in de jazz is zijn album “The Sidewinder”. De titeltrack is één van de grootste hits op Blue Note. Zodra de eerste klanken van the Sidewinder uit de speakers klinken, swingt dit plaatje als geen ander. Lekkere soul/jazz met een zeer funky ondergrond.
“The Sidewinder” is van grote invloed geweest op jaren zeventig artiesten als Kool and the Gang, Earth, Wind and Fire en Ray Charles.
Lee Morgan werd op 34 jarige leeftijd doodgeschoten door een jaloerse ex-vriendin.
Lee Morgan - The Sidewinder (1963)
1. The Sidewinder
2. Totem Pole
3. Gary's Notebook
4. Boy, What A Night
5. Hocus-Pocus
6. Totem Pole
(alternate take, bonus track)
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/LeeMorgan/The_Sidewinder/Labels: jazz, Lee Morgan
Bon Iver en été
Al een tijdje is er een flinke
buzz rond Bon Iver (pseudoniem voor Justin Vernon). En dan gaat er bij mij een alarmbelltje over.
Oei, een singer/songwriter. Ik heb een hekel aan dat soort zangertjes dat maar wat zit te tokkelen en te murmelen. Slaapverwekkend.
Oei, een falsetto. Ik kan niet meer dan twee/drie nummers uitzitten van Mika, the Scissor Sisters, Bronski Beat of the Beegees.
Oei, Weltschmerz, liefdesverdriet, melancholie. Dat heeft vaak de zelfde uitwerking op mij als krijt op een schoolbord.
Wil iemand mij dus eens uitleggen waarom ik "For Emma, forever ago" een
wereldplaat vind? En waarom ik al dagen ondersteboven ben van deze CD? Kippenvel. Iedere keer weer.
Het album dateert eigenlijk al van 2007 toen Vernon het album in eigen beheer uitbracht. Nu is het uit bij het label Jajaguwar en wordt " For Emma..." op grotere schaal verspreid.
Er komt een opvallend soulful geluid uit de falsetstem van Vernon. De artiestennaam Bon Iver (‘goede winter’ op zijn fonetisch-Frans, maar dan krom) is wel erg toepasselijk, aangezien Vernon ‘For Emma, Forever Ago’ in zijn eentje in een hutje in de sneeuw van Wisconsin opnam.
Het is een plaat geworden waar je meteen door naar binnen gezogen wordt, zonder dat je alles kunt vatten. De teksten zijn cryptisch, de muziek nooit gemakkelijk, maar altijd zeldzaam fascinerend.
Bon Iver staat los van alles wat er voor popmuziek doorgaat. Eén van CDs van het jaar, en we zijn pas halverwege...
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
01 Flume.mp3 - 4.7M
02 Lump Sum.mp3 - 4.7M
03 Skinny Love.mp3 - 6.5M
04 The Wolves (Act I..> - 8.3M
05 Blindsided.mp3 - 8.5M
06 Creature Fear.mp3 - 3.8M
07 Team.mp3 - 2.7M
08 For Emma.mp3 - 5.9M
09 Re_ Stacks 1.mp3 - 9.5M
h**p://www.supersonicchico.com/files/audio/rick/Bon%20Iver%20-%20For%20Emma,%20Forever%20Ago%20%5b2007%5d.zip
of
h**p://www.honkylips.org/mp3/boniver/Labels: Bon Iver, singer/songwriter
The renewed Gospel by Alela Diane
De 24-jarige singer-songwriter Alela Diane Menig (1983, Nevada City) komt uit Californië, leerde zichzelf op jonge leeftijd gitaar spelen en schrijft ontwapenende nummers over haar familie en de adembenemende natuur waarin ze is opgegroeid.
Maar Alela heeft niet echt iets met de huidige folkscene, en al zeker niet met de weird folk-beweging die de laatste jaren opgang maakt. Haar folkachtige songs laten ruimte voor humor en relativering. Ze zijn melodisch en harmonisch heel helder en klassiek van opzet.
In San Fransisco, waar ze ging studeren, componeerde Alela haar debuut ‘Forest Parade’, dat veel verder dan wat vrienden nooit is verspreid. Het grootste deel van de songs voor ‘The Pirate’s Gospel’ schreef Alela op avontuur door Europa.
‘The Pirate’s Gospel’ bestaat in zijn min of meer huidige vorm al drie jaar. In 2004 bracht Diane dit debuut namelijk uit in eigen beheer, in 2006 releasete Holocene Music een licht aangepaste versie.
Maar het is een rustige plaat gebleven. "Foreign Tongue" wordt op-zijn-boerenfluitjes gezongen, "Something Gone Awry" is een jolig natuurschetsje, "Pieces of String" huist een kinderkoortje, en "The Pirate’s Gospel" is een bevallig piratenliedje. En " Pigeon Song" wordt begeleid door zelfzeker maar spaarzaam getokkel
Klein, dus. Maar bekoorlijk.
Sloom? Rustgevend? Lief? Helder? Open? Ja, dat alles, en nog meer...
Alela Diane - The Pirate's Gospel01 Tired Feet.mp3 - 4.2M
02 The Rifle.mp3 - 4.0M
03 The Pirate's Gospel.mp3 - 4.2M
04 Foreign Tongue.mp3 - 5.1M
05 Can You Blame The Sky.mp3 - 3.6M
06 Something Gone Awry.mp3 - 1.5M
07 Pieces of String.mp3 - 4.5M
08 Clickity Clack.mp3 - 5.6M
09 Sister Self.mp3 - 5.3M
10 Pigeon Song.mp3 - 3.3M
11 Oh! My Mama.mp3 - 5.0M
h**p://homepage.agron.ntu.edu.tw/~jawar/Enregistrement%20(cours%20de%20francais)/Randy/Alela%20Diane/The%20Pirate's%20Gospel/Alela Diane - To Be Still01 dry grass and shadows.mp3
02 white as diamonds.mp3
03 age old blue.mp3
04 to be still.mp3
05 take us back.mp3
06 the alder trees.mp3
07 my brambles.mp3
08 the ocean.mp3
09 every path.mp3
10 tatted lace.mp3
11 lady divine.mp3
link deadLabels: Alela Diane, singer/songwriter
The Dynamic Jimmy Smith, and Further Adventures
James (Jimmy) Oscar Smith (Norristown, Pennsylvania, 8 december 1928 – Scottsdale, Arizona, 8 februari 2005) was een jazzorganist, wiens muziek karakteristiek was door veel percussie en snelle melodische improvisaties. Zijn stijl werd beïnvloed door zowel gospel als blues.
Smith speelde aanvankelijk vooral piano. In 1951 koos hij voor het Hammond-orgel. Dankzij Smith kreeg het Hammond-orgel een plaats in de jazz.
Zijn eerste opnames maakte hij in 1956 voor het platenlabel Blue Note. In de tweede helft van de jaren zestig nam Jimmy Smith platen op voor het Verve-label. Hierop speelde hij onder meer met gitarist Wes Montgomery en was hij ook te horen met bigbands onder leiding van Oliver Nelson.
Na een onderbreking in de jaren zeventig, waarin hij geen tournees ondernam bezocht hij in de jaren tachtig weer vele concertzalen. Smith bleef tot het einde van zijn leven actief en nam regelmatig albums op.
Enkele weken voor zijn dood werd hij door de Amerikaanse muziekindustrie geëerd met de Jazz Masters Award 2005.
Jimmy Smith - The Sermon!1 'S Wonderful - 4:59
2 Blue Room - 5:31
3 Lover Man - 6:59
4 Confirmation - 10:31
5 Au Privave - 15:08
6 The Sermon Smith 20:11
7 Flamingo - 8:00
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/JimmySmith/TheSermon!/Jimmy Smith - Standards1 Little Girl Blue - 05:20
2 Bye Bye Blackbird - 06:08
3 I'm Just A Lucky So And So - 05:39
4 Ruby - 03:38
5 September Song - 05:10
6 I Didn't Know What Time It Was - 06:22
7 Memories Of You - 05:47
8 But Beautiful - 03:54
9 Mood Indigo - 05:32
10 While We're Young - 04:50
11 It Might As Well Be Spring - 09:03
12 The Last Dance - 04:54
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/JimmySmith/Standards/Jimmy Smith & Wes Montgomery - The Dynamic Duo Jimmy & Wes (Verve, 1966)
1. Down by the Riverside 10:01
2. Happy-go-Lucky Local (aka Night Train) 6:45
3. James and Wes 8:11
4. 13 (Death March) 5:21
5. Baby, It's Cold Outside 5:57
6; O.G.D. (aka Road Song) 5:59
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/JimmySmith/Jimmy_Smith_&_Wes_Montgomrery/TheDynamicDuo-Jimmy&Wes/Jimmy Smith & Wes Montgomery - Further Adventures of Jimmy & Wes01 King of the Road
02 Maybe September
03 OGD (aka Roland Song)
04 Call Me
05 Milestones
06 Mellow Mood
07 Round Midnight
h**p://budanov.siteks.lv/LiveJornal/JimmySmith/Jimmy_Smith_&_Wes_Montgomrery/Further_Adventures_of_Jimmy&Wes/%D2%E5%EA%F1%F2%EE%E2%FB%E9%20%E4%EE%EA%F3%EC%E5%ED%F2.txtLabels: jazz, Jimmy Smith, Wes Montgomery