10 oktober 2007

McDonald, I'm lovin' it

De Amerikaanse soulzanger Michael McDonald (12 februari 1952, St. Louis, Missouri) zong oorspronkelijk bij Steely Dan. In 1975 sloot hij zich als leadzanger aan bij The Doobie Brothers, waarvan hij de muzikale koers sterk veranderde, mede door zijn typische warme gruizige stem.

Hij verliet deze groep in 1982 om een solocarriere te beginnen. Aanvankelijk was die succesvol. Zo scoorde hij in 1986 een hit met Patti Labelle ("On My Own"). Verder had hij een megahit met "Yah Mo B There" samen met James Ingram, maar waarschijnlijk is hij het bekendst van "Sweet Freedom".
Aan het eind van de jaren '80 was zijn populariteit alweer behoorlijk gedaald.

In 2003 kwam Michael McDonald terug met een nieuw album met covers van klassieke Motown-nummers.
In de zomer van 2006 tourde hij met Steely Dan.

Michael McDonald - The Very Best of Michael McDonald
Any Foolish Thing.mp3
Bad Times.mp3
Blink of an Eye.mp3
By Heart.mp3
Get the Word Started.mp3
Higher Ground (Previously Unissued).mp3
I Gotta Try.mp3
I Keep Forgettin (Every Time Youre Near).mp3
Lost In the Parade.mp3
Matters of the Heart.mp3
No Lookin Back.mp3
On My Own - with Patti LaBelle.mp3
Our Love (Theme From No Mercy) (Single Version).mp3
Sweet Freedom (Single Version).mp3
Take It to Heart.mp3
Yah Mo B There (Single Version) - with James ingram.mp3
link dead

Michael McDonald - The Ultimate Collection
1. Ain't No Mountain High Enough
2. What A Fool Believes
3. I Keep Forgettin' (Every Time You're Near)
4. Yah Mo B There (Single Version)
5. Takin' It To The Streets (Single Version)
6. Sweet Freedom (Single Version)
7. Minute By Minute
8. On My Own
9. You Belong To Me
10. Real Love
11. I Stand For You
12. It Keeps You Runnin'
13. Take It To Heart (Radio Edit)
14. No Love To Be Found
15. I Gotta Try
16. 16. No Lookin' Back
17. Blink Of An Eye
18. Open The Door (Urban Remix)
19. Lost In The Parade
h**p://lix.in/-4d33d9

Michael McDonald - Blue Obsession
1 All I Need (5:41)
2 No Love to Be Found (5:32)
3 Obsession Blues (4:36)
4 Where Would I Be Now (6:10)
5 Build upon It (5:06)
6 Meaning of Love (5:31)
7 Open the Door (5:50)
8 Kikwit Town (5:42)
9 Down by the River (5:37)
10 Someday You Will (4:24)
11 Ain't That Peculiar (5:15)
12 You Can't Make It Love (4:27)
link dead

Michael McDonald - Blink Of An Eyelink dead



Michael McDonald - No Lookin' Backlink dead



Michael McDonald - Take It To Heartlink dead



Michael McDonald - Motown
1. I Heard It Through The Grapevine
2. You Are Everything
3. Signed, Sealed, Delivered I'm Yours
4. I'm Gonna Make You Love Me
5. Ain't Nothing Like The Real Thing
6. Reflections
7. How Sweet It Is
8. Ain't No Mountain High Enough
9. All Is Fair In Love
10. I Want You
11. Distant Lover
12. I Believe
13. Since I Lost My Baby
14. Too High with Fourplay (UK Bonus track)
h**p://bigchainring.kicks-ass.net/share/IgnoreThis/Michael%20McDonald/Motown/


Michael McDonald - Motown Two
h**p://bigchainring.kicks-ass.net/share/IgnoreThis/Michael%20McDonald/Motown%20Two/

Labels: , , ,

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home