03 december 2008

Met plezier het bos in gestuurd: Sleater-Kinney

Ik herinner mij niet meer precies wanneer het was - het moet ergens in 2002 geweest zijn- maar ik weet nog wel dat ik meteen rechtop zat, toen ik "All hands on the bad one" door mijn kamer hoorde knallen. Het leek wat op The GoGo's maar het was niet zo gepolijst, en het had wat van The Donna's maar ik hoorde The Ramones er niet doorheen. Het lekkere gejengel en de prettig-hysterische zang overtuigden mij van het feit dat ik hier met iets unieks te maken had.

Sleater-Kinney wordt gekenmerkt door een inspirerende onafhankelijkheid. Ze zijn nieuwsgierig en onbevangen en ze hebben een rimpelloos vertrouwen in de boodschap van hun rock 'n' roll. Het rammelt, het knettert, het vliegt gillend door de bocht, en -het allerbelangrijkste- ze hebben er hoorbaar plezier in.
Blijkbaar achteloos doen ze nu al een paar CD's lang hun ding, zonder omkijken, zonder afkijken en zonder gene. Dit girl-trio is lekker stronteigenwijs. Ze hebben een enorme drang naar nieuwe dingen. Ze hebben aspiratie, hebben een visie, en zijn bij vlagen ook nog arty.
Ik ben er helemaal weg van.
Nu jij nog.

Sleater Kinney - The Woods (2005)
1. Fox
2. Wilderness
3. What's Mine Is Yours
4. Jumpers
5. Modern Girl
6. Entertain
7. Rollercoaster
8. Steep Air
9. Let's Call It Love
10. Night Light
h**p://jessebones.com/music/Sleater-Kinney/The%20Woods/

Sleater-Kinney - The Hot Rock (1999)
1. Start Together
2. Hot Rock
3. End Of You
4. Burn Don't Freeze
5. God Is A Number
6. Banned From The End Of The World
7. Don't Talk Like
8. Get Up
9. One Song For You
10. Size Of Our Love
11. Living In Exile
12. Memorize Your Lines
13. Quarter To Three
h**p://jessebones.com/music/Sleater-Kinney/The%20Hot%20Rock/

Sleater-Kinney - Call the Doctor (1996)
1. Call The Doctor
2. Hubcap
3. Little Mouth
4. Anonymous
5. Stay Where You Are
6. Good Things
7. I Wanna Be Your Joey Ramone
8. Taking Me Home
9. Taste Test
10. My Stuff
11. I'm Not Waiting
12. Heart Attack
h**p://jessebones.com/music/Sleater-Kinney/Call%20The%20Doctor/

Sleater-Kinney - All hands on the bad one
h**p://jessebones.com/music/Sleater-Kinney/All%20Hands%20On%20The%20Bad%20One/

Sleater-Kinney - Dig me out
h**p://jessebones.com/music/Sleater-Kinney/Dig%20Me%20Out/

Sleater-Kinney - One Beat
h**p://jessebones.com/music/Sleater-Kinney/One%20Beat/

Labels: ,

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home